Berikut adalah beberapa kriteria untuk mendapat
skor 4:
Guru mempamerkan objektif pembelajaran dan
memaklumkannya kepada murid secara lisan semasa permulaan p&p. Murid dapat
memberi respons dengan tepat terhadap arahan/soalan guru, memberi pandangan
atau idea yang sesuai dan berkaitan tajuk pelajaran, berupaya melakukan tugasan
secara akses kendiri, tearah kendiri atau kadar kendiri serta keseluruhan murid
mencapai objektif pembelajaran.
Keseluruhan murid terlibat secara aktif dalam
aktiviti pembelajaran seperti perbincangan / memberi respons terhadap soalan
guru / membuat catatan / membuat gerakan fizikal atau arahan lain guru.
Keseluruhan murid berinteraksi secara aktif dalam pelbagai hala seperti murid
dengan murid, murid dengan guru atau murid dengan bahan. Keseluruhan murid
memberi tumpuan terhadap pelajaran sepanjang waktu pembelajaran.
Keseluruhan murid boleh memberikan respon secara
lisan terhadap tugasan yang diberikan sama ada dalam bentuk pembentangan atau
perkongsian atau mana-mana cara yang lain.
Rancangan Pengajaran Harian (RPH) yang disediakan
berdasarkan RPT. Aktiviti yang dirancang terarah untuk mencapai objektif
pelajaran yang bersesuaian dengan aras pemikiran murid. Objektif pembelajaran
dinyatakan dalam bentuk perlakuan, boleh diukur dan sesuai dengan aras
keupayaan murid. Refleksi yang dicatatkan adalah seiring dengan objektif
pembelajaran
Terdapat banyak lagi kriteria yang diperlukan, ntuk
kreteria lengkap boleh MUAT TURUN di bawah.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan